Hvad er Quo Vadis?

Quo Vadis betyder ”hvor går du hen” – det er vigtigt spørgsmål for alle virksomheder.

Forandring er et vilkår i den moderne verden. Og i disse forandringer er det vigtigt, at virksomheden hele tiden stiller sig spørgsmålet: Hvor går vi hen? Hvilke veje vælger vi for at tackle forandringerne?

Alle virksomheders overordnede mål er at ”fastholde og tiltrække rentable kunder.” Forudsætningen for, at virksomheden kan lykkes med det er, at den forandrer sig i takt med udviklingen i den omkringliggende verden. Hvilken vej går kunder, konkurrenter og teknologisk udvikling?

Disse konstante forandringer er baggrunden for, at Quo Vadis’ mission er at ”holde vores kunder unge i hovedet, så deres virksomhed bliver gammel.”

Om Quo Vadis?

Quo Vadis Forretningsudvikling er etableret af Jesper Salling Nielsen i 2009.

Quo Vadis er en konsulentvirksomhed, der rådgiver B2B-virksomheder i arbejdet med strategi og forretningsudvikling. Med baggrund i Jesper Sallings store erfaring fra byggebranchen har Quo Vadis’ mange kunder fra netop byggebranchen, det vil sige rådgivere og udførende.

Det, vi har i rygsækken, når vi møder vores kunder, er en lang erhvervserfaring, et stort kendskab til strategiudvikling samt resultater fra egne undersøgelser udført i samarbejde med universiteter. Dertil kommer en solid uddannelsesmæssig baggrund. På den baggrund har Quo Vadis udviklet værktøjerne Udviklingstrekanten, Drejebog for forretningsudvikling og Forretningstjek, som er fundamentet for vores arbejde med forretningsudvikling.

Vi rådgiver virksomheden gennem hele forløbet fra at skabe et overblik over virksomhedens situation gennem rådgivning om løsninger og strategi til konkret handling og gennemførelse af de ønskede forandringer. I denne proces bibringer vi virksomheden og dens organisation kompetencer og værktøjer inden for strategi og forretningsudvikling, som sikrer, at virksomheden selvstændigt kan arbejde videre med sin udvikling, når Quo Vadis’ opgave i virksomheden er afsluttet.

Vores kunder er typisk mindre og mellemstore virksomheder samt enheder i store virksomheder.

Det handler om at tiltrække og fastholde rentable kunder

For os handler strategi og forretningsudvikling i enhver virksomhed om at tiltrække og fastholde rentable kunder i en omskiftelig verden. For at kunne det skal virksomheden løbende udvikle sin forretningsmodel, det vil sige den måde, virksomheden drives og ledes på. Det skal ske i takt med den udvikling, der foregår i verden omkring virksomheden. Udgangspunktet er Udviklingstrekanten – en forretningsmodel.