Warning: Undefined array key 2 in /customers/5/d/a/qvadis.dk/httpd.www/index.php on line 54
Quo Vadis-undersøgelsen 2 vil fokusere på, hvordan mindre og mellemstore virksomheder, der er vokset og har øget indtjeningen, arbejder med forretningsudvikling. Det afgørende er ikke, nøjagtig hvilke mål og strategier de har fulgt, men hvordan de har udviklet og implementeret disse mål og strategier, og derved opnået deres succes.
Undersøgelsen startes i 2018 og vil omfatte interviews med ledere i 4-6 mindre og mellemstore virksomheder årligt fra forskellige brancher. Sideløbende interviewes også ledere fra store virksomheder for at perspektivere de svar, lederne i de mindre og mellemstore virksomheder giver.
Steffen Baungaard, CEO HusCompagniet
Nøgleord:
Tilfredse kunder, opfør dig ordentligt, adskille sig fra konkurrenter, ingen kontor til direktørerne, specialisering, standardisering af produkt og produktion, ingen stabsfunktioner, indkøbspower, ydmyg over for kunderne, gør det du siger.
Peer Kisbye, ejer V2C
Lars Blaabjerg, ejer V2C
Nøgleord: Ny niche, udækket kundebehov, 4 dages uge/37 timer, kultur/værdier, strategi/forretningsudvikling, Next Step og Big Next Step, udfordre vanetænkning, fokuseret salg, menneskesyn og ledelse.
Læs mere ...Professor, ph.d. Chalmers University of Technology
Christian gennemfører målrettet forskning og undervisning sammen med erhvervslivet. Både fra Chalmers i Göteborg og sammen med Århus Universitet som gæsteprofessor. En central forskningsinteresse er, hvordan virksomheder tænker og arbejder med forretningsudvikling og strategi, herunder tackler energi- og klimaudfordringen.
Indehaver af Quo Vadis Forretningsudvikling
Jesper rådgiver om forretningsudvikling. I den sammenhæng er det vigtigt at have indsigt i, hvordan arbejdet med forretningsudvikling i danske virksomheder foregår i praksis for derved opsamle erfaringer og viden om, hvad virksomhederne gør, når de lykkes og har succes.