Hvordan arbejder succesfulde virksomheder med forretningsudvikling?

Quo Vadis-undersøgelsen 2 vil fokusere på, hvordan mindre og mellemstore virksomheder, der er vokset og har øget indtjeningen, arbejder med forretningsudvikling. Det afgørende er ikke, nøjagtig hvilke mål og strategier de har fulgt, men hvordan de har udviklet og implementeret disse mål og strategier, og derved opnået deres succes.

Undersøgelsen startes i 2018 og vil omfatte interviews med ledere i 4-6 mindre og mellemstore virksomheder årligt fra forskellige brancher. Sideløbende interviewes også ledere fra store virksomheder for at perspektivere de svar, lederne i de mindre og mellemstore virksomheder giver.


Steffen Baungaard, CEO HusCompagniet

Direktør i milliardvirksomhed: Derfor har jeg ikke mit eget skrivebord

Nøgleord: Tilfredse kunder, opfør dig ordentligt, adskille sig fra konkurrenter, ingen kontor til direktørerne, specialisering, standardisering af produkt og produktion, ingen stabsfunktioner, indkøbspower, ydmyg over for kunderne, gør det du siger.

Læs mere ...

Peer Kisbye, ejer V2C
Lars Blaabjerg, ejer V2C

V2C fandt lukrativ niche i veletableret branche

Nøgleord: Ny niche, udækket kundebehov, 4 dages uge/37 timer, kultur/værdier, strategi/forretningsudvikling, Next Step og Big Next Step, udfordre vanetænkning, fokuseret salg, menneskesyn og ledelse.

Læs mere ...

Næste artikkel forventes maj 2019


Tilmeld inspirationsbrev og få besked så snart der kommer nye artikler



Bag undersøgelsen står:

  • Christian Koch

    Christian Koch

    Professor, ph.d. Chalmers University of Technology

    Christian gennemfører målrettet forskning og undervisning sammen med erhvervslivet. Både fra Chalmers i Göteborg og sammen med Århus Universitet som gæsteprofessor. En central forskningsinteresse er, hvordan virksomheder tænker og arbejder med forretningsudvikling og strategi, herunder tackler energi- og klimaudfordringen.

  • Jesper Salling Nielsen

    Jesper Salling Nielsen

    Indehaver af Quo Vadis Forretningsudvikling

    Jesper rådgiver om forretningsudvikling. I den sammenhæng er det vigtigt at have indsigt i, hvordan arbejdet med forretningsudvikling i danske virksomheder foregår i praksis for derved opsamle erfaringer og viden om, hvad virksomhederne gør, når de lykkes og har succes.